fritz-kola, een verrassend nieuw frisdrank assortiment met oog op duurzaamheid!
2 jeugdvrienden uit Hamburg besluiten in 2003 een nieuwe cola in de markt te zetten. Het doel: een betere, leukere en verantwoorde cola dan de bestaande cola’s van grote bedrijven. ‘Dass machen wir besser!’ beloven ze elkaar. Mirco Wiegert en Lorenz Hampl starten met een klein startkapitaal van slechts 7.000 euro startkapitaal en een hoop doorzettingsvermogen, wat uiteindelijk dubbel en dwars loont! Lokaal begonnen, sluit eerst het Duitse publiek fritz-kola in hun hart, de vruchten kunnen ze inmiddels ook uit andere landen plukken. De frisdranken van fritz-kola zijn intussen overgevlogen naar heel wat andere Europese landen, waaronder Nederland.
Hoe ze aan de naam Fritz zijn gekomen?
De naam en het logo zijn uit praktische overweging gekozen. Vanwege geldgebrek is een uitgebreid naamonderzoek helaas niet mogelijk. De 2 vrienden hebben daarom zelf een kleinschalig onderzoek uit bij de ingang van hun lokale supermarkt. Daarbij komt de goedbekkende en sympathieke Noord-Duitse jongensnaam ‘Fritz’ als winnaar uit de bus.
Gezichten op de fles?
Door hun eigen gezichten vervolgens als logo te gebruiken, hoeven ze zich geen zorgen te maken over eventuele rechten van derden.
Niet alleen kola maar meer unieke smaken!
fritz-kola is volledig vrij van kunstmatig toegevoegde kleur- en smaakstoffen. Naast vier varianten fritz-kola kun je inmiddels kiezen uit diverse andere limonades, zoals de bekende ‘cola en sinasmix’, kers-vlierbes, bio-rabarber, bio-appel of verras uw gasten met een honging-meloen limonade. Kortom, tal van mogelijkheden met uitgesproken smaken. fritz-kola limonades zijn ook zeer geschikt om mee te mixen.
Een frisassortiment met een boodschap
Met fritz-kola zet je een verrassend nieuw assortiment frisdranken op je kaart en maak je een statement tegen de grote frisdrankproducenten voor wie duurzaamheid iets is waar anderen zich maar mee bezig moeten houden.